Sunday 7 October 2007

Inutilitate.

Imi suna telefonul. Deschid un ochi si ma uit de jur imprejur. Intuneric. "Ce mama dracu'?". Iau telefonul de langa pat si-mi dau seama ca e alarma. "Pfff. Medi la mate...sa ma duc...sa nu ma duc?Hai ca ma duc, poate inteleg ceva de data asta." [FASTFORWARD 20 min] Pe strada, catre Bursuc:"Tu iti dai seama ca nu inteleg nimic? Integrale, derivate...imi suna a ceva din Dune" El catre mine:" Da, domne, si io sunt la fel. Mi-e ca nu iau bacu'!" [FASTFORWARD 30 min] Profa' catre noi "Deci intelegeti?" Noi:"...."dupa care repet intrebarea mea favorita "La ce folosesc toate porcariile astea in lumea reala? Adica, explicati-mi si mie de ce imi trebuie mie integrale?". Primesc acelasi raspuns. "Iti trebuie la bac. In rest, nu ma intreba, pentru ca eu n-am facut in facultate ce va predau voua acum."

Concluzie? Sistemul de evaluare din invatamantul romanesc este inutil. Facem 12 clase in care ni se umple capul cu tot felul de porcarii inutile de la religie la istoria literaturii. Nu ma intelegeti gresit, n-am nimic contra lor, dar sa le studieze cine vrea. Sunt de parere ca daca te intereseaza un subiect il aprofundezi singur. De ce dam bacul? Si daca dam bacul, de ce mai dam admitere la unele facultati? N-am gasit raspunsul sincer, si nu stiu de ce am impresia ca e unul deprimant.

3 comments:

Moxx said...

pula mea asa am zis si io da am studiat mai in profunzime:D
si am descoperit ca in inginerie se folosesc derivatele&shit pentru a calcula panta tangentei. in realitate, graficele de functii se aproximeaza folosind un numar foarte mare si cunoscut de tangente etc bag pula
deci da, nu ne trebuie

claws said...

integralele definite se folosesc pentru a calcula ariile unor suprafete care nu sunt tocmai formate din linii frante.

si de fapt decat 10 clase sunt obligatorii in momentul de fata (aka nu poti fi exmatriculat in decursul lor fara posibilitate de reinmatriculare) ... sooo ... daca le-ai terminat pe astea 10 poti sa aprofundezi singur ce materii vrei :D

in alta ordine de idei, intr-adevar materiile pentru bacalaureat si in special partea din acele materii ce este vizata de examen reprezinta o absurditate (i.e. la romana nu se pune accentul pe calitatile critice ale elevului, ci doar pe capacitatea acestuia de a invata zeci de comentarii, mecanic)

iar pentru intrebarea "de ce dam bacul?" raspunsul cel mai simplu este "de forma!". iti spun asta cu mana pe inima deoarece si eu am fost speriata in ultimul hal inainte de bac, insa dupa mi-am dat seama cate manarii se fac desi s-a zis anul trecut ca va fi cel mai bine supravegheat an in comparatie cu cei anteriori dpdv al acelor "fonduri" care se strang deobicei pentru probele de sport, cele orale, sau (de ce nu ?) chiar si pentru cele scrise. ALL BULLSHIT ... i went with the flow si momentan sunt studenta in anul I la timisoara sectiunea informatica engleza.

admiterea se da la unele facultati (am auzit ca anul asta vor sa bage admiteri la toate :S ) tocmai pentru ca bacul nu e ceva serios, mai degraba o munca de colectiv daca se poate spune asa, pe cand la examenul de admitere fiecare lupta pentru el si n-ai sa vezi 2 elevi ajutandu-se la un asemenea examen nici chiar daca pleaca supraveghetorul din sala.

in rest, bafta in continuare :D

eMma said...

invatamantul de cacao, ce vrei? in alte tari, nu e asa. doar noi avem 7 ore scoala, ( maxim ) 2 ore sa te duci spre scoala/sa te intorci de la scoala ( depinde de trafic ) si restu... handle it yourself!